úterý 11. prosince 2012

První prosincové pečení...

Někdo už na Mikuláše upekl perníčky... někdo už ochutnává vanilkové rohlíčky..
a já zatím jen pokradmu nakukovala jsem k mamince.. jak se jí hezky daří.. a jak je v tom jistá..
moje vánoční pečení je zatím velmi sporé.
co se týče minulosti i letošního roku.
Ale přece jen.. jeden zakroužkovaný recepis z loňska už mám! a tak.. byla zrovna dost vhodná chvíle rozžhavit troubu (neb teploměr v místnosti ukazoval 18stupňů...) a tak, proč se nezahřát pečením..
A zkusila jsem k tomu ještě nově žloutkové piškoty. Které zatím nejsou zlé.. ale čekala jsem lepší.
tak uvidíme co na to řekne jazýček mého milého..
A jelikož byl čas.. tak jsem k tomu měla i žitné podmáslové dalamánky..
a hned se lépe píše ta diplomka :-) když je co uždibovat, že?

piškotky..
a tak kdyby někdo chtěl zkusit kokosky jaké mám já..
je to jednoduché
5 bílků
350g cukru
250g kokosu
2lž strouhanky

šlehala jsem metličkou nad hrncem s párou.. a nebyla to zas taková bitva.. hezky se to šlehalo do pěny a pak do hutné masy.. a nevím, zda mé bílky byly pod mírou.. ale zkrátka hmota je dost kompaktní, takže  hromádky můžete dělat buď prsty nebo malou lžičkou..
na tři plechy mi to vyšlo..






dalamánky s černým sezamem, lněným semínkem, podmáslím.. ze žitného kvásku tak podobně jako tady..

Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky za váš názor.. sdílení

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...