pondělí 10. září 2012

Letní pohoda..

Zachovávala jsem především klid v naší peněžence.
ale přece ne. S velkou chutí jsem se vrhla na výrobu sýrů. Jelikož mě milý podpořil nejenom vyrobeným lisem na sýr, ale svou pomocí.. Stala se z toho pro mne nová vášeň. Sýrařila jsem skoro třikrát týdně:-) Zkoušela vše možné i nemožné.. některé pokusy vyšly lépe některé hůře.
Mozzarela je mým velmi oblíbeným sýrem.. ale zatím jsem ji řádně nepokořila.. Drolí se mi drolí.. a tak dám tomu ještě šanci.. vezmu si pořádné rukavice, aby ruce moje vydržely horkou teplotu vody při tavení sýru..
velkou oblibu si u nás získal čerstvý sýr.. i sýr z jogurtu - Labneh.
no a konečně jsme také ochutnali z velkých bochníků.




Onen první..tvrdý sýr z lisu.. bochník kilový.. chuťově uspokojující.. už je skoro pryč. Druhý bochník jsme nakrojili včera.. byla to gouda.. dle recepisu.. velmi dobrá. Musím udělat test.. koupit goudu v obchodě a porovnávat.. neboť její nahořklá mandlová chuť.. pružné těsto.. pravidelné dírkování.. těžko posoudit, jak se liší od "originálu" z mlékárny :)
moje první gouda
ze zbylé syrovátky dělám riccotu.. a z té buď cheesecake, nebo ji používám do různých pomazánek a dipů.. které jsou k letní čerstvé zelenině neodolatelné :-)
a tak se těším na další sýry.. koupím si kultury i na výrobu plesnivých sýrů a to bude teprve luxus!
k tomu si dáváme pokaždé jiný.. domácí chléb.. a pořád stejně dobrý.




a jelikož je mléko nutné rychle zchladit.. využíváme k tomu místní vodní bazénovou nádrž :)

2 komentáře:

  1. Potvrzuji, na výrobě sýrů je největší opruz chlazení mléka :-). Teď v zimě je to snadnější. Asi vás budu kontaktovat ohledně zrajících sýrů, na ty jsem zatím nedošla, ale asi až po vánocích, teď mě čeká velké pečení,-) . Sati

    OdpovědětVymazat
  2. pište jak budete chtít co budu vědět ráda poradím. teď v zimě dávám mléko dost často chladit do vany.. neboť venku dost často něco padá z nebe :-) a až bude mít člověk vlastní krávu a nebude muset pasterovat to chlazení odpadne úplně :-) třeba se jednou dočkáme..

    OdpovědětVymazat

Díky za váš názor.. sdílení

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...