úterý 18. září 2012

džemování.. z černého bezu..

Tak jsem se na to celé léto těšila a pak téměř zaspím. Černý bez.. kuličky mě tak lákaly svou barvou a chuť jsem si jen představovala. Byla to premiéra.. nakonec velmi skromná.. neb z hrnce kuliček .. vytlačila jsem dvě sklenky džemu.
A to jsem totiže nevěděla jak chutná! a teď už to vím, a třesu hlavou.. proč jsem nevyrazila na kuličky dříve :-) teď už je to mravenčí práce.. přece jen ptákům taky velmi chutná!
a tak.. na bezinkový džem potřeba byla jen cca půl kila kuliček černého bezu, 200g cukru, skořice, tři jablka. Kuličky jsem obírala ze stonků vidličkou..pak je propláchla vodou, zasypala cukrem. Nechala asi hodinu než pustí šťávu. Následně rozvařit s kousky jablek. a pak... přišla etapa, kterou příště udělám asi trošku jinak. rozhodla jsem se směs propasírovat přes sítko.. leč velmi jemné a tak to byl velký boj.. nejvíce tedy s barevnou šťávou, která byla všude. a tak doporučuji.. nejprve směs rozmixovat ponorným mixérem a pak teprve pasírovat přes sítko.. tak aby tam nebyly zrníčka.. ale pokud vám zrníčka nevadí. netřeba pasírovat vůbec :-)
a následně přepasírovanou směs dosladit dle chuti.. horké plnit do sterilovaných sklenic..
a možná se ještě vyhecuji a půjdu sbírat poslední zbytky bezu.. neboť je to opravdu velmi chutná zavařenina!



Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky za váš názor.. sdílení

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...