pondělí 23. července 2012

upeču.. louhované Preclíky!!

Zatímco se v hlavě rodí nápad.. jak se poděli o své dobroty i se svým okolím..
Preclíky už to mají za sebou. Jsou výtečné!
Leč chápu, že taková kuchyňská alchymie není pro každého :-)
Budete totiže potřebovat tříprocentní roztok hydroxidu sodného. tzn na půl litru vody 15g NaOH.

a pak samotné preclíkové těsto, které je kynuté lahodné..
půl kila hladké mouky
250ml vody/půl napůl s mlékem
50g másla / sádla
2lž soli, 2lž cukru
20g droždí..
Z cukru, mléka a droždí necháme vzejít kvásek, který vlijeme do důlku v mouce. Těsto vyhnětneme řádně do hladka. Nechat cca 50min kynout. Pak vytvarovat preclíky, naskládat si je na plech. ten dáme do lednice na cca 40min.
těsto si nožem rozdělím na stejně velké kousky

když se had roztrhne.. je řádně těsto spojit, pořádně přimáčknout!



Připravíme roztok na louhování a chladné preclíky máčíme asi 30sec v tekutině. Rozpálit troubu na 200.. nechat preclíky chvilku dokynout na plechu, posypat hrubou solí.. a péci asi 20min.

Velmi mile mě preclíky překvapily. A potěšily hlavně milého, milovníka bavorského pečiva.. Už se jich nebojím a už nejsou nedostižné a dalekéé.
a asi s nimi vyjdu na trh.
Kdo bude chtít preclíky, nechť si je u mne objedná :-) taková dobrota nemůže zůstat nedosažitelná:-)


2 komentáře:

  1. No teda, co to nevidím?:) Těší mě, že preclíky žijou (a že louhujete ve stejné koncentraci;)!
    Jen se zeptám, předkynutí části těsta/dlouhé kynutí jste zkoušela? A pak teda, že s tím papírem je to fakt omezené, louh ho někdy prožere. Taky rukavice - nechci do toho kecat, jen vím, že spousta lidí překvapilo, že máčím preclíky v nějaké žíravině, že se to smí, ale je třeba dodržovat určité zásady. Ale asi je zbytečné je podporovat v blbosti, mělo by jim to dojít samo..
    A máte povedené fotky.

    OdpovědětVymazat
  2. děkuji za milé psaní:-) jj, konzultovala jsem to s kamarádem pekařem, ten teda zásadně používá potravinářský louh.. ale já to zatím nijak nehrotím :-) narazila jsem na to louhování náhodou.. i u vás jsem mrkla, a dala to dohromady. říkám si, kdo se bojí nesmí do lesa :-) ale samozřejme nepřicházím do přímého kontaktu.. toto mi připadne ještě dost bezpečně :-) horší občas u mýdla.. když přeženu otáčky u mixéru .. to to pak lítá a já lítám též všechno utírat. (ale to snad zatím jen jednou jsem měla takové zatmění ).. paté fermenté jsem ještě pravda u preclíků nedělala.. ač to ve francii bylo takřka všude.. taky vyzkouším. přeji pěkný večer ať se daří!

    OdpovědětVymazat

Díky za váš názor.. sdílení

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...