neděle 4. března 2012

Játrová mozaika

Ve Francii na kuchařském kurzu jsem ochutnala mozaiku z kachních jater a kapusty.. Bylo to dokonalé! asi jsem nejedla nic lepšího. a tak stále držíc tuto vzpomínku v živé paměti, chtěla jsem ji převést do české varianty. Jelikož kachní játra nejsou příliš k dostání, řekla jsem si, že to zkusím s vepřovými.
Chutnalo to dobře, ale nedá se to srovnat.. už samotná konzistence jater je jakási jiná.. Kachní jsou hedvábná a lahodná, vepřová poněkud tužší a dobrá. ale i tak si myslím, že to je dobrá a chutná úprava jater..
otestovala jsem nejenom na svém milém ale drahé sestřičce a oba dva si pochutnali .-) takže kdo chce zahnat vzpomínky na játra ze školní jídelny.. vyzkoušejte je takto:


půl kila jater - očistit od šlach a blanek, nakrájet na tenké plátky nebo drobné kousky
čtvrt hlávky kapusty - nalámat na čisté listy, odkrojit tuhé části

Na kapustu si připravte větší hrnec plný horké vody, přiveďte k varu hodně osolte asi 4 lžičky soli. Listy kapusty vložte do vroucí vody na cca tři minuty a poté ihned dejte k ledu - pod kohoutek s tekoucí ledovou vodou - tzn. kapustu upravit pouze krátce, abys i zachovala barvu a křupavost. po té, co jsou listy zchlazené osušte je, lehce vyždímejte a rozprostřete na utěrku.

Očištěná játra zprudka osmahněte na olivoleji z obou stran. dejte na talířek.

Do formy na biskupský chlebíček vložte potravinářskou folii - tak aby oba přesahovala na obě strany a dala se přes sebe přeložit. Do formu vyložte listy kapusty na to vrstvu jatýrek - posolit, zase vrstvu listů, zase jatýrka - posolit.. končíme vrstvou kapusty. Utáhnout folii - udělat hezký balíček ve formě a dát přes noc do ledničky.

Já dělala jen do půlky formy, proto jsem vyložila i alobalem - abych zmenšila formu..

Druhý den.. servírujeme
a) s čerstvým chlebem a sladkým džemem (játrovou mozaiku nakrájet na plátky..)
b) s uvařeným bramborem a kysaným zelím


Obě varianty jsou dobré.. jedna na večeři druhá na oběd :-)
Mozaika sice nedrží úplně pohromadě - jako to mu bylo s kachními játry.. ale i tak je to supr.
tady se můžete podívat jak to vypadalo s kachními játry..

1 komentář:

Díky za váš názor.. sdílení

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...