sobota 11. února 2012

Linecký koláč..

dle M.D.Rettigové..,
který je lepší až druhý den..,
a do kterého neradno přidávat méně másla:-)

Moc jsem se těšila, až si budu moci najít v českém antikvariátu "moji" Domácí kuchařku. Našla jsem, dostala jsem ji zabalenou v hedvábném papíře.. radost na druhou.

a pak doma.. listovat stránkami posetými psaními tak blízkými a přitom tolik již cizích slov.
hm, malé zamyšlení po prvních emotivních výlevech. - kde vzíti tolika rozličných a jistě poctivých surovin? zdá se to všechno tak poctivé, až mám pocit, že to nezvládnu..

ale přece jen jsem zkusila Linecký koláč..
na něj je třeba
2 hrnky mouky (hladké)
250g másla změklého
hrnek namletých mandlí
hrnek cukru
3 vejce
skořice, hřebíček, citr.kůru

utřít vejce s cukrem, máslem poté rukou vypracovat těsto s ostatními ingredienci.
nechat chvilku odpočinout.
uvařit puding vanilkový aby ho bylo půl litru.
těsto vyválet, oddělit 1/4. zbytek asi na půl cm tlustý plát, ten vložit do máslem vymazané formy, hezky natlačit i do okrajů, aby byly zvýšené.
propíchnout špejlí na několika místech. dát péci do trouby na cca 180 na 10 min.
mezitím vyšlehat pudink.. já jej udělala meruňkový - meruňkový kompot rozmixovala jsem mixérém na kašičku a vmíchala do pudinku. s trochou skořice.
ze zbylého těsta vyválíme tenký plát, nakrájíme na proužky.
koláč vyjmeme z trouby nalijeme na něj pudink a poklademe křížem krážem proužky..
pečeme pozvolna jistě další půl hodinu..






a to máslové doporučení? když dáte jen půlku másla (jako jednou já).. koláč bude tvrdý a suchý.. takže nešetřit a tu půl libry másla dát:-)

4 komentáře:

  1. Masla je tam teda vic nez dost ale nekdy to tak musi byt ,tak ze jist po malych kouscich.Ale co se mi libi nejvic jsou svazana husi brka to uz jsem hodne dlouho nevidela.

    OdpovědětVymazat
  2. pírka jáko základ pečení :-) těšila jsem se na ně, až si je v Brně v podjezdu koupím u toho starého pána.. co tam s něma stojííí už několik let

    OdpovědětVymazat
  3. Koláč vypadá nádherně, dala bych si hned a bez výčitek! Mimochodem máme úplně stejnou peroutku :) S žádnou se mi nepracuje tak dobře, jako s touto :)

    PS: Děkuju moc za velice užitečné rady ohledně kynutí a skladování chleba!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. díky! ano taky mě tato peroutka moc baví.. kdepak silikony od tescomy .-) ať se daříí chlebík!

      Vymazat

Díky za váš názor.. sdílení

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...