neděle 4. prosince 2011

Perníčkování..

Jak nebýt patetická?
Už po třetí mažu první větu. Nějak mi to nejde psáti lehce, bez emoce.. Zkrátka najednou láska k perníčkování..
Je to asi jediné cukroví, co letos u nás bude vonět..
Ne že bychom neměli rádi, nebo nechtěli,, ale Vánoce budou pro nás takovým mostem k odletu na moravu.. že to tak asi bude stačit.. spolu s vánočkou a štrúdlem..
a naopak.. ještě rádi tady ochutnáme místní - horké poleno.. a kandované ovoce atd.
Takže si moc "nezapeču" :-)
a tak jsem se aspoň s těma perníčkama pomazlila..
a jestli budou dobré - jestli změknou - to ještě nevím..
ale zkoušela jsem zdobit bílou čokoládou.. neb nemám ráda bílkovou, jak to tak křupe. No nakolik šťastná volba to byla.. to se taky uvidí do rána..

ha.. tak můžu zapisovat! perníčky hezky změkly! a jsou mooc dobré.
i poleva ztuhla.. a chutná.

takže.. malinko upravený recept od sestřičky MJ.
700g hl. mouky přesáté
 tu smísit s kakaem hořkým, a perníkovým kořením. Namlela jsem si v kafe mlýnku - badyán, skořici, hřebíček, anýz, zázvor, muškátový oříšek.. a ještě citr. kůru a muškátový květ.

250g medu (použila jsem akátový, moc dobrý)
250g hnědého cukru
100g másla
50ml smetany
tuhle směs pozvolna rozehřát, nevařit, jen nechat spojit dohromady.
do vychladlé hmoty zašlehat 3 vejce

Tekuté nalít do sypkého. Přidat lžičku sody. 2 lžíce rumu. Vypracovat hladké těsto.
Nechat v chladu odpočívat 2 dny. Před vykrajováním těsto nechat aspoň 4 hodiny v teple povolit.


Po upečení perníčky potírám mlékem, ve kterém je rozšlehané kakao a trošku oleje. aby byly hezky v barvě a v lesku.









4 komentáře:

  1. Krásné perníčky! Recept vypadá lákavě. Já letos zkoušela nový recept od jedné naší zdejší sousedky. Škoda, že jsem neviděla ten Tvůj....vyzkoušela bych tento. Stejně budu moct to svoje těsto asi vyhodit:-(. Upekla jsem zatím perníčky jen z půlky těsta, a ty všechny porozdávala a zbytek těsta mám už týden v lednici a už jsem zase riziková a pomalu ale jistě se blížím k ulehnutí:-(((.

    OdpovědětVymazat
  2. a jaja... zase se ta malá uvnitř snaží zdolat maminku?? no to teda.. ne. Myslíím na tebe.. hlavně co nejvíce v poklidném rozpoložení.. radostném očekávání.. a jak se ti povedly perníčky od sousedky?

    OdpovědětVymazat
  3. ..tak testo uz se chladi na verandě..;) zpocatku se hodne lepilo, ale mouka to zachranila..uvidime, jak budou chutnat..;)

    OdpovědětVymazat
  4. no my je máme už skoro snězené :-) ... vždycky záleží na medu.. jak bude těsto lepivé.. já bych klidně dala více medu méně cukru :-)

    OdpovědětVymazat

Díky za váš názor.. sdílení

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...