sobota 5. listopadu 2011

Tvarohová.. variace na..

Gateau aux  pruneaux et a la ricotta.. volně přeloženo jako koláč se švestkami a s ricotou - tvarohovým sýrem.

Koupila jsem si novou kuchařku. Jenom o dezertech. Jak jinak než francouzskou.
Velmi mile mě překvapilo, že v úvodu při výčtu potřebného kuchyňského náčiní jsou i krásné formy na bábovku - moule a baba. Ale ve skutečnosti taková forma není v žádném receptu použita :-) asi malá chybička.
No a já jelikož už zde v kuchyni nemám prakticky žádnou lepší koláčovou formu než silikonovou bábovku.. tak jsem se nebála a použila ji na onen koláč - dort švestkový, tvarohový.
Asi to nebyl úplně nejlepší nápad.. Neb těšto hodně tvarohové, pěnové, našlehané.. se nějak ve fromě nadechlo jen jednou.. bohužel po vytažení vydechlo.. a splasklo. Hm. takže doporučuji péci opravdu v kulaté dortové formě, anebo na plechu vysokém.

Co na to bylo potřeba..
150g švestek (sušených, nasekaných. já použila velké nasekané hrozinky)
2 lžičky Marsaly - alkoholu (rumu..)
600g ricotty - tvarohu - creme fraiche
250g cukru
3 vejce
60g maizeny
60g čokolády nasekané

Docela jsem se recetu držela.. takže ovoce do alkoholu, lehce zahřát 30sec nechat prohřát - probublat. Vychladnout. Vyšlehat vejce s cukrem, s tvarohem. Maizenu prosát. Já přidala ještě asi 40g mouky a prdopečiva (kypřící prášek). Lehce vmíchat k tvarohové směsi. Přidat nasekanou čokoládu a nasáklé ovoce.


Doporučená doba pečení 2hodiny. Já pekla při 175st hodinu a třičvrtě. Nechat vychladnout na mřížce.. vyklopené.  Posypat hořkým kakaem a  cukrem.
chutná báječně. snad se příště nesplaskne..

Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky za váš názor.. sdílení

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...