sobota 12. listopadu 2011

Šípkování

Přebrodila jsem potok.. a až po kotníky ve vodě natrhala další várku šípků.
Venku je nádherně a tak asi lehce omámená pustila jsem se do čištění. Moje první čištění šípků. No asi by to na marmeládu nebylo.. ale do jedné skleničky na zcukernatění jsem se vešla.. :-) Nechci je nijak sušit ani extra vařit. Ať mi tam toho Cé zůstane co nejvíce.
Z pecek jsem zkusila upražit něco jako kávovinu.. ale je to takové slabučké... Pecky řádně propláchnuté, osušené jsem opražila na pánvičce asi 5 min.. chtělo by to déle. Pak kafemlýnkem namlela.. a v presovači (italském varném strojku na kafe :-) udělala mok. S mlékem a jablečným štrůdlem-- rozhodně nikoho neurazí. Je to taková lehká voňavá melta.. Ale kafe to není :-)

vyčištěné šípky.. nechám louhovat v teple.. dokud nezměknou.. pak jako vitaminovou bombu ke snídani :-)

semínka k pražení..


2 komentáře:

  1. Dobrý den, našla jsem si vaše šípkování, ale něco mi tam chybí.Jak to uchováváte v teple do změknutí na dobrou snídani? Možná jsem špatně četla nebo viděla, ale opravdu nevím co s tím. Díky Rézi

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobré ráno, díky za připomínku. Je to dost nejasné jak se tak dívám.. píši zase mezi řádky. ALe teď pořádně. Šípky nacpané ve skleničce jsem nechala tak jeden až tři dny na slunku (nebo na topení) pouštět šťávu (trvá to různě dlouho.. záleží na teplotě a štavnatosti plodů). Je možné postupně dosypávat hnědý cukr a mačkat - jak to sedá a změkčuje se je to méně - ale více šťávy. a pak pokud nesmím ke snídani hned - uchovávám naopak v chladu, aby nezačalo kvasit. Ale většinou jsem nám šťávu dávkovala na ranní probuzení po lžičkách, i s uleželými šípky. chutnají moc dobře. tak snad už je to teď trošku jasnější. kdyby cokoli piště klidně dál, pokusím se ještě více přiblížit. díky a přeji ať se podaří:-) už se na čerstvé šípky taky moc těším! v Šípkování

      Vymazat

Díky za váš názor.. sdílení

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...