sobota 26. listopadu 2011

Litinová paráda..

Tak mě nezklamal. Oranžový poklad z blešáku. Ačkoli je "pokažený" - má poškrábanou vnitřní glazuru - tak funguje skvěle. Litinový hrnec.  Píšou také, že umělec na umáčky :-)
Já ho mám týden.. v podstatě jsem ho ještě ze sporáku nesundala. Jen střídám, co v něm budu nechat .. bublat :-). Dusit. ale tak jinak.
Třeba rýži - místní z oblasti Rhony - Camarque - kterou jsem v normánlním nerez hrnci musela vařit cca hodinu, aby byla na zkus. Tak v litině, byla za půl hodiny. Navíc nevysušená. Litina vede teplo opravdu jinak, a když je přiklopeno pokličkou.. celé to váží cca 3kg, a to je to jen malý 20cm hrnec :-)
No a tak asi začnu šetřit na pořádného macka, do kterého se mi vleze i celý kohout :-)
Dělala jsem na zkoušku v tomto malém kohouta na víně - teda jen kohoutí nohy.. více se mi nevlezlo.. a byla to jedna báseň. Taky mě baví, že můžu hrnec ze sporáku  vložit rovnou do trouby. ..
No to jsem nějak rozvášnila nad kusem železa :-)

a takto jsem v něm dusila čočku s rýží..



Momentky z mojí provenseálské kuchyně..., kterou za chvilku opustím..




2 komentáře:

  1. Take mam rada litinove nadobi i kdyz velky hrnec je opravdu tezky.Sice mam jen jeden ale kdyz delam gulaz a nebo skopove na cesneku s cervenym vinem tak jedine v tom hrnci.Take rada delam jak tomu rikam cockorejzi a jeste pridam spenat.Jak ty delas tvoji ,pridavas nejake koreni?

    OdpovědětVymazat
  2. Tohle byl můj první mix - čočkarýže. Takže jsem použila majoránku, rozmarýnu, sůl, česnek, jednu malou šalotku.. a pak ke konci nasekanou čerstvou červenou papriku.. a vlastně nevím, co bych změnila.. bylo to moc dobré! ale už se těším,, až našetřím na velikýý (a bude velká rodina :-) pro koho vařit:-)

    OdpovědětVymazat

Díky za váš názor.. sdílení

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...