čtvrtek 10. listopadu 2011

Banánový koláč (gâteau á la banane)

Další zkouška z dezertové kuchařky..

Bánány jsou naše oblíbené, ale koláč jsem z nich ještě nepekla. Tento byl velmi povedený, krásně vláčný.
Suroviny pro kulatou fromu cca23 cm.
250g tuku (másla já musela použít olej)
430g cukru..
4 vejce
370g mouky
půl lžičky sody (prdopeč)
4 zralé banány
250g kysané smetany (tvarohu)
60ml javorového sirupu (já použila med)

Banány se v misce rozmačkají se sirupem a smetanou.
Tuk, cukr a vejce vyšlehat. Smísit mouku se sodou, lehce vmísit do našlehaného krému. Nakonec přidat banánovou směs.
Nalít do máslem vamazané formy.. Doporučeje se péct na 160st hodinu a půl.. já pekla na 180 hodinu.. Zkouška špejlí..
Po vytáhnutí nechat pět min odpočinout pak přesunout na mřížku..nechat vychladnout.

Já tento koláč pekla v hrnci (tenkostěném hrnci z Ikea na těstoviny). Nějak nemám jinou možnost teď. Povedlo se velmi dobře :-)

Pro ještě větší požitek.. ušlehejte si změklé máslo se smetanou (tvarohem) a troškou vanila cukru.. Krémem je možno koláč polít.. nebo vetřít do podél rozpůleného.. třeba i s džemem. Já  udělala obojí.. a výsledek byl skvělý.
Jen škoda.. že už nám chybí k večeru světlo.. to se pak špatně fotí :-(


Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky za váš názor.. sdílení

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...