pondělí 31. října 2011

Šípkový čaj

Zná ho asi každý..
ale kdo ho zrovna pije??


Tolik vitamínu C právě v kurzu:-)

já se na něj těším vždycky už od jara. Nasbírat čerstvé šípky.. nasekat.. povařit.. louhovat.. píít

šípky jsou tak trochu asi opomíjené.. nevím zda-li kvůli trnům a bodláčkům uvnitř plodu. Já je ale mám na seznamu svých nej. Loni jsem dělala šípkovou marneládu. Vařit nasekáné, lehce se skořicí a dosladit třtinovým cukrem a pak nekonečné pasírování.. aby nebyly chloupky.. Je to velmi neobvyklá nátěrka, ale o to výživnější.
Letos se chystám na sirup. Nechat louhovat nasekané proložené třtinovým sladem :-)
Vyrazím na sběr.
Ten první nebyl příliš uspěšný. Neboť jsem šla na hříbky a vzala si košík díratý. Leč hřiby nenalezeny, za to mnoho šípků.. ale do děravého košíku se těžko sbírá :-)

šípky se samozřejmě také suší.. ale já je nejradši čerstvé, když jsou ještě plné šťávy. Dávám si je do ledničky do sklenky. Ale musí být dokonale osušené - aby nezačaly plesnivět.

a pak.. už nám tady u moře zase dozrávají mandarinky.. tak začínám loupat.
Takto jsou skvělé.. ale mám pocit, že až urazí těch tisíce  kilometrů do cz.. tak už zcela ztratí punc. no jo.. v čechách radši jablka. tady ještě můžem ujíždět na citrusech :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky za váš názor.. sdílení

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...