úterý 20. září 2011

Fíkový džem

Variace na zpracování fíků ve velkém množství..
Neboť už je nestíháme jíst.
Neboť mi jich je líto.
A neboť se tyhle nehodí na sušení.

A navíc zpracování do džemu je velmi jednoduché se zaručeným výsledkem.

Fíky jsem lehce opláchla, napůlila do hrnce - bez stopek. Povařila asi 20 min. Do tří kil fíků jsem přidala asi deci vody. Až jsou fíky krásně měkké, ponorným mixérem rozmixuji na džem. Asi ještě na dvě minuty dám povařit - to aby se hmota stala hezky kompaktní. Dle potřeby přidám pár lžiček hnědého cukru a taky trošku citronové šťávy. (na tyto tři kila jsem dala asi 5 lžiček cukru, fíky jsou sladké až až.. tak jen pro podporu kompaktní hustoty :-)

Nalít do čistých sklenic.
Malá vychytávka - víčko každé sklenice jsem potřela rybízovým likérem.
Dnem vzhůru nechám do rána vychladnout.




2 komentáře:

  1. Ty jsou krásný! Škoda, že nemám fíků přebytek, nemám vlastně žádný, ale hned bych do nich šla. No asi se zítra poohlédnu po švestkách... Dík za inspiraci. :)

    OdpovědětVymazat
  2. ó děkuji za chválu!! fíky už jsou opadané na dobro.. ale ve skleničkách vydrží snad na dlouho :-) a švestky zásadně peču v troubě! - buď suším nebo na povidla.. tak snad se vám povedly?!

    OdpovědětVymazat

Díky za váš názor.. sdílení

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...