čtvrtek 22. září 2011

Čočkový salát s rajčaty

Klasické luštěniny trošku jinak.
A přitom to nemusí být nikterak složité.
Chtěla jsem využít přebytky ze zahrádky - lilek, rajčata, petržel...
a na čočku jsem měla chuť.

Nechala jsem se lehce inspirovat panem Cuketkou. Ale dle svých možností a chutí přetvářela k obrazu svému.
Nicméně mě totiž hlavně zaujala ta kombinace - čočka, lilek, rajče.

Lilek - dala jsem vařit s oloupanými bramborami. Lilek jsem asi po 8 minutách přesunula do zapékací misky spolu s půlkou cibule a trochou olivoleje.

Zelenou malou francouzskou čočku dala vařit do osolené vody spolu s půlkou cibule, bobkovým listem a tymiánem.

Rajčátka napůlila. V misce promíchala o olivolejem, solí, pepřem, najemno nasekaným pórkem a petrželovou natí (hodně petržele).
Uvařenou čočku (asi po 20 min) obrat o bobkový list a cibuli a přidat k rajčatům.

K uvařeným bramborům udělat dip z kysané smetany (crème fraîche), česneku, olivoleje, soli, tymiánu..

Upečený lilek (asi po půl hodině) rozkrojit. Dužinu vybrat do misky, osolit, opepřit přidat trošku vinného octu. Dobře promačkat..
A servírovat.. docela teplé.


Milý by k tomu ještě rád vajíčko na tvrdo.. silný zážitek z dětských let... čočka s vajíčkem a párkem :-) . Mě však tahle nová kombinace nadchla!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky za váš názor.. sdílení

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...