čtvrtek 4. srpna 2011

Žampionový táč alias bouchées aux champignons

Koupila jsem si na jaře na jednom blešáku kuchařku. Až doma jsem zjistila, že je jen vegetariánská.. Tak jsem ji tak jaksi odložila. No ale teď dostatek zeleniny málo masa, tak jsem zase začala přemítat jak s tím kreativně naložit...

A myslím že se podařilo velmi!
V kuchařce se píše udělat několik menších "koláčků". Lákalo mě to velmi, ale nemám ještě vhodnou velikost takových zapékacích misek. Tak jsem nakonec zvolila jeden velký. (průměr cca 30cm)

Těstíčko:
dvě vejce, 300g mouky (polohrub), 350ml mléka, nekolik lžic olivovového oleje, sůl.
Zapnout troubu do té dát olejem vytřenou formu (zapékací misku). Mezitím co se trouba nahřívá a miska též vymíchat hladké těsto. Nechat chvilku odpočinout.  Pak nalít do horké formy. Rozetřít do okrajů (aby byly zvýšené). Péci asi 20min.

Mezitím připravím náplň:
cca 300g žampionů (plechovka) na kousky nakrájených, lehce opéci na pánvičce. Zakapat citronem, osolit, přidat olivy a červenou papriku na kousky (já  místo papriky zbytek šunky). Dusit. Lehce zasypat maizenou, podlít vodou. Přidat hrst oregana, bazalky...

Navršit na korpus upečený právě vytažený z trouby. Posypat parmezánem. Ihned servírovat. Se salátem a bílým vínem..

Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky za váš názor.. sdílení

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...