neděle 28. srpna 2011

Ostružinovo-malinový džem

Ostružiny a maliny.. najednou je jich plno. Ty černé z lesa jsou krásně velké a sladké. Jejich dužina je asi přímo úměrná těm třem dešťům, co tu za léto byly. Díky za ně :-) Loni to byly jen takové vyschlé "nicky".
Až jich máme čerstvých plné bříška.. je čas na džem. Ten je pro mne velmi cenný. Z tolika ovoce jedna malé sklenička.. Ale táák dobrá.

Při zpracování zůstávám u jednoduchosti.. Přes noc lehce zacukrovat hnědým cukrem. Nechat pustit šťávu. Druhý den lehce povařit. Rozmačkat. Já dokonce i propasírovala. Ale nejde mi o to zbavit se zrníček. Naopak mám je ráda. Francouzká pasírka je skvělá věc. Ja mám teď jen tuto starou - nalezenec. Tudíš už moc dobře netěsní.. Ale je mi jasné, že to bude další věc, kterou si odsud odvezu :-)
Propasírovanou směs, ještě jednou povařím, ochutnám, dle potřeby dosladím. A horké naplním do skleničky. Dnem vzhůru nechám vychladnout do rána.
A už se těším na zimu.. To bude léto pod víčkem.




Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky za váš názor.. sdílení

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...