čtvrtek 19. května 2011

Macarons svatební závan

Chtěla jsem přispět na svatební hostinu něčím ryze francouzským.. Nejsem příliš zkušená v jejich cukrlátkách, ačkoli jsou všechny tak lákávé.. Tak jsem nakonec rozhodla pro macarons.. které jsem už dlouho obdivovala zde u Lucie a především ochutnávala v místních cukrárnách (Patissieriích :-)

Zkoušela jsem podle Luciiného receptu i podle místního Francouzského.. nešlo to hladce.. ale chutnalo báječně..
Třeba až plech pečený v Aze se mi podařil - naskočily do výšky a udělaly patky :-)

a ten ozkoušený recept.. doporučila bych vyzkoušet obě varianty :-)
Varianta I.
200g mletého cukru
50g cukru krupice
4 bílky
110g mandlí mletých - mandlové mouky

Nejprve smísi mletý cukr s mandlí. Pořádně promísit. V druhé misce zpěnit bílky. Jak na nich jsou bubliny, tak přišlehat cukr krupice. A pak zahajit makaronadu - přimísení suchých surovin do mokrých.. míchnout asi 60krát - až to poteče jako mašle (hustá kaše). Pak dělat zdobícím sáčkem kolečka na plech. Nechat zaschnout dokud se nelepí na prst. Pak péci na mírné teplotě (140) cca 10-16 min. Hotové jsou tehdy, když se nelepí k pečícímu papíru, ale dají se lehce odlepit.
Plnit lahodnými náplněmi večer - do rána nechat v chladu.. to pak hezky natáhnou..

A Varianta II.
250g mandlové mouky
250g cukru mletého
6 bílků
30ml vody svařené s 100g cukru

Smísení mandlí s cukrem je stejné. Rozdíl je, že do napěněných bílků se přišlehá vychladlý cukrový sirup. A teprve se makaronaduje.. Dále postup stejný..

Verdikt.. v elektrické troubě se mi dařily lépe (bez popraskání, s naskočením) upéci makaronky z II. varianty. První mi nešla vůbec, jenom v Aze. II. varianta mi taky mnohem lépe držela tvar na plechu, opravdu to byly takové hezké knoflíky, které se neroztíkaly, hezky zaschly. Ale, teď už vím, že je to trochu věda.. chce to vyzkoušet, co bude lepší..:-)


Teď už vím jak na to.. poradím:-)





Tady jde hezky vidět, které se povedly lépe :-) dobarvované poravinářským barvivem (před naplněním do zdobícího sáčku)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky za váš názor.. sdílení

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...