úterý 10. května 2011

Chřest a bezinky

Tak jsem popocházela kolem.. na každém zeleninovém stánku na trhu ho měli. Chřest, asi to fakt teďka chřestí.. je to asi v módě anebo sezóně.. či co. tak jsem vybrala takových šest větších nožiček, směnila za dvě eura... a doma ponejprve přemýšlela .. no ale pak to vzala do ruky. Kdo se bojí, sedí doma. Já se nebojím. Nakrájela jsem na kolečka k večeři s vajíčkem. Dobré ale druhý den ve slaném koláči na oběd ještě lepšíí. To jsem tak na lístkové těsto naskládala orestovaný chřest kolečkový se slaninou, zasypala sýrem (měla jsem ovčí), zalila smetanou s vajíčky. Zasypala bylinkama. Dobré to bylo velmi!!

A pak jsem zase z okýnka u auta uviděla moje milé kozičky. Které nemečí, ale krásně voní. Bez černý to je. takže bezinky. Tím pádem je jasné, že musí tady někde růst i u náás. Našla jsem jeden keřík u lomu. Otrhala.. a nadělala pět litrů sirupu.
Na to se jde tak, že se luhujou květy (neomyté - čisté z přírody, aby se nespláchl pyl!) s citrónem. Druhý den se to svaří s cukrem. Pak zase nechá vychladnout. Já nechala až do druhého dne.. A pak přecedí, svaří s cukrem s druhou várkou a horké plní do sklenic. Jestli chcete vitamíny, nesmí to vřít..
Ale je to výborné!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky za váš názor.. sdílení

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...