čtvrtek 7. dubna 2011

Tažený štrůdl

Nestihla jsem se jej naučit už od babičky. Tak začnu sama zkoušet. Poprvadě mě těsto překvapilo, že se mi opravdu dařilo natahovat. Ale přece jen se pár nedokonalostí našlo. Takže je co se učit.
Štrůdl miluji, tak se na to těším!
Tastíčko jsem teda vypracovala podle předepsaných kroků. Prosát 250g mouky se lžičkou soli. přidat dva žloutky. dobře promíchat. Opatrně přilévat vlažnou vodu (120ml) se lžičkou octu. Dobře zapracovat. Prohnětnout v rukou. Já tady byla asi málo důkladná, měla jsem tam hrudky. A nakonec kousek roztaveného másla. (dala jsem tak dvě lžičky, dala bych víc tak pět).
Pak se má bochánek nechat v teple odpočívat. Jelikož už se v našem kamenném domě moc neohřejem, tak jsem zahřála troubu na 80 stupňů, pak ji vypnula, a do takto rozehřáte vložila těstíčko v míse přikryté vlhkou utěrkou. Asi po hodině jsem bochánek vyklopila na řádně pomoučenou utěrku. Znove propracovala. Nechala odpočinout asi tak 10min. Pak jsem začala táhnout. Nejprve lehce poválet. Šlo to překvapivě dobře. (kdybych jednou rukou nedržela foťak, tak by se ani neroztrhlo :-). No apak už naplnila náplní jablečnou, jak kdo rád s hrozinkama, stouhankou..




Před pečením potřela máslem s tekutým cukrem. Stejně tak po upečení (cca 40min).
A jelikož nějak pořád nemám mletý cukr. Tak před podáváním jsem štrůdlík potřela zase tekutým třtinovým cukrem.
Dlouho se na jižním sluníčku neohřál ..

Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky za váš názor.. sdílení

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...