pondělí 18. dubna 2011

Nevařím jím (cpu se) žitným chlebem

Můj milý pořád stůně. Nemá chuti na nic. A mě samotné se nechce vyvářet. K obědu byla na posilněnou rajčatovo-česneková polévka. Zbytek dne obstará výborný žitný chléb.
Když jsme na něj takto sama, myslím, že na tři dny mám vystaráno :-) možná i déle.
Recepis na kvásek a základní chléb popisuji zde. Změna je akorát v jiném druhu mouky. Tentokráte to byla hodně žitná mouka, trochu pšeničná a ovesná. Ráno jsem si nalila kvásek do mísy a během dne vedla kvásek - 3x přidávala po cca 100g žitné mouky. Večer oddělila do skleničky kvásek na další pečení. Do mísy přidala dalších asi 400g mouky (žitno-pšeničné), lčižku a půl soli a kmín. Umíchala tužší těsto.. Přes noc nechala v ledničce kynout. Ráno bochánek vypracovala dala do ošatky a nechala ještě cca 2hod dokynout. Pak honem do rozpálené trouby, vyklopit na plech, pomašlovat vodou.. péci 15 min naplno, pak zeslabit opět potřít vodou.. a nechat vychladnout. Ale popraskal mi chlebík moc. Takže to chce méně žitné mouky, více pšeničné s lepkem, aby držel chleba pohromadě... Anebo jsem taky dostala tip - nahřát si plech před tím, než na něj vyklopím chleba z ošatky..
vyzkoušeno a opravdu chleba pak už nepraskal..


taková jarní večeře s vajíčkem a řeřichou...

Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky za váš názor.. sdílení

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...