neděle 24. dubna 2011

Mazanec s tvarohem

Kynuté těsta mě baví. Největší radost je, když se kvásek pěkně chytne a bublá z hrnku...
Nejlepší to recepis od mojí maminky...
Každý má asi svůj nejlepší. Tento mi ale hezky na tyto slavnosti funguje.
Ha. Dneska si zahraju na paní recepisářku a vypíšu to poctivě..
To až jednou zase budu hledat a volat.. abych to tu najdu.
2 žloutky (1žloutek, 1 vejce, druhý bílek na potření)
150 g cukru
150 g másla
1 kostka kvasnic
250 ml mléka
1žl soli
500g hl mouky
2 lž rumu, citr. kůra, vanil. cukr, hrozinky, mandle, muškátový oříšek

Kvásek z poloviny mléka, vlažného, kostky cukru, trošku soli, trochu mouky, kostky kvasnic. Mám tip to vždy řádně nadrobit, zalít mlékem a dobře promíchat.. Hlídat, aby neutekl...
Prosát mouku, přidat citr. kůru, mušk. oříšek, sůl, vanila sugar...
Nabobtnalý kvásek do důlku v mouce nalít.. pomalinku propojovat (odspodu). V druhé polovině mléka rozmíchat vajíčka, opatrně nalít.. Rozpustit a vychladnout máslo s cukrem. To přidat do těsta naposled.

Vypracovat hladké těsto nelepivé. Nechat kynout hodinu. Pak dát na vál, zapracovat hrozinky namočené v rumu.





Nelepivý bochánek zase dáti do tepla kynout...Hodinku..
A pak už jen vypracovat bochánek..Pomazat bílkem s mlékem - před pečením i po pečení.


Já letos trošku experimentovala. Navíc jsme si smíchala tvaroh s vanila cukrem a žloutkem. A dělala jsem kouličky, ty plnila tvarohem - jakože udělám beránka :-) No než se upekl vypadal ještě dobře, ale vytažený z trouby už byl mooc velký, takže už je to taková kulovnice, než beránek :-)
A zbytek tvarohu jsem zabalila do mazance. Myslím, že dobrý počin!


Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky za váš názor.. sdílení

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...