sobota 16. dubna 2011

Jitrocelový sirup

Na nemocný krk a průdušky. To se přihodí snadno. A tak jitrocelový sirup může napomoci ke zdraví. Včera jsem dělala rychlejší verzi, dneska pomalejší.
Tak na tu dnešní jsem nasbírala košík jitrocele. Dobře proprala ve vodě, aby nezůstal kousek hlíny. A pěchovala do sklenice na střídačku se třitinovým cukrem. Jelikož zrovna slunéčko nesvítí, tak jsem si lehce zahřála troubu a skeničky do ní vložila a hned ji vypla. Jen aby tam bylo teplo a lístky jitrocelové se mohly pařit a pustit šťávu. Jistě bude třeba doplňovat, jak přes noc zmenší objem. Z pěti litrů jitrocele cca 2 litry sirupu.
Včera, jelikož jsem sirup potřebovala hned, Lísky jsem nasekala a svařila s medem a citrónem. Nejprve asi 15 min, pak nechat cca hodinu louhovat, pak zase povařit. Měla jsem málo medu, tak jsem zasypávala zase třtinovým cukrem. Asi ze dvou plných hrstí a deci medu, jednoho citrónu a trochu vody mám malou skleničku sirupu.
Snažím se vyhýbat antibiotikům, tak jitrocel má v lékárničce své místo.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky za váš názor.. sdílení

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...