čtvrtek 10. února 2011

Jak na kvásek

Moje pokusy o kynuté těsto. V českých podmínkách to nebylo zas až tak komplikované. Hladká mouka a čerstvé kvasnice to jistí. Leč tady na jihu Francie to bylo poněkud komplikovanější. Dobrý recept ještě nebyl zárukou dobrého těsta. Než jsem prozkoumala všechyn typy mouk a zjistila, která je ta pravá, několik nepovedených buchet udělalo šrámy na mé kuchařské radosti.  Ale teď už ji mám Farine de blé type 55. Ta a žádná jiná na buchty. Na chleba je to pak pestřejší, to je tady spoustu mouk chlebových i se semínky.
A pak najít kvasnice. V supermarketu to bylo jako hledat jehlu. Nakonec se to podařilo, u šlehačkových dortů se v koutku chladícího boxu skrýval košík s několika kostkami Levuré. Oj to byla radost.
Když jsem tedy nashromáždila potřebné suroviny (vajíčka od domácích slepic, plnotučné mléko i máslo) nebránilo nic tomu pustit se kynuté buchty. A můj první krásný kvásek jsem si musela i vyfotit :-)


 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky za váš názor.. sdílení

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...