neděle 13. února 2011

Domácí vepřo knedlo zelo

Při vánočním nákupu se nám naskytla neobyčejná možnost koupení vepřového masa. Jelikož francouzi o Vánocích moc vepřové nejí, tak jeho cena klesla z cca 9eur za kilo na 2eura. Tak jsme toho využili a koupili si krásné kousky i rolády, ze kterých následně vznikly vynikající pečínky.
A když už teda bylo dobré vepřové maso, to by bylo abych nezkusila českou klasiku. Hlávka zelí z trhu a knedlík si nějak vyrobím. To bylo moje uvažování. A docela to vyšlo.
Maso jsem v troubě pekla na olivovém oleji spolu s rozmarýnou, šalvějí a cibulkou. Pod alobalem asi tři hodiny, pak na kůrčičku ještě asi hodinu. (Taková dlouhá pečící doba byla dána dvěma faktory - jednak můj milý má od jisté doby obavy ze syrového masa, a jednak zkrátka tolik času bylo :-) stačila by však jistě poloviční doba :-) Polívání zaručí šťavnatost. A taky že jo!
Se zelím to bylo trošku náročnější, jelikož moje hlávka vážila asi pět kilo. Naporcovat ji na menší části si vyžádalo mužskou sílu. Dále už jsem to nasekat na drobno zvládla sama. Do hrnce jsem dala tedy tři lžičky rilletes (jelikož jsem zrovna neměla slaninu a tady to vepřové masíčkov sádýlku poslouží vždycky dobře). Přihodila cibulku (hrstku, jelikož já jsem koumák, tak mám cibuli dopředu nasekanou v pytlíku v mražáku, abych nemusela tak často plakat, a pak si jen odebírám :-). Trošku podlila vodou, zamoučnila, přihodila zelí. Hodně kmínu, trochu soli, cukru. A pak už jen dusit. S množstvím vody dle oka.. cca za 45min bylo měkkounké.
A knedlík ten jsem teda vyrobila takto: Hrnek mouky (250g), lžička soli, v půl hrnku vlažného mléka rozmíchat půl kosky kvasnic s tročkou cukru. Zadělat jedním, já i dvěma vajíčky. Přisypat moc petřželky. Jelikož se mi hmota nějak moc lepila a na tvarování knedlíků to moc nebylo, tak jsem vymazala dva hrnky máslem, napěchovala směsí a vařila cca 20min.

Bylo to celé delikátní! České pivečko tomu dodadlo správný šmrc!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky za váš názor.. sdílení

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...